Thursday, June 20, 2013

-.-

sahabat
saya rindu sangat2 persahabatan di antara kami 
tapi mungkin banyak benda yang telah terjadi pada diri ini,dan sudah terlalu banyak perkara yang kami x lalui sama2,jadi menjadikan hubungan kami semakin jauh.dan x rapat macam dulu
dan mungkin juga sebab kami dah tidak sama tahap.
ya,sebab saya sekarang sudah tertinggal jauh kebelakang dari mereka
dan siapalah diri ini yang terlalu banyak kekurangan untuk mereka still rapat lagi seperti dulu
Ya,saya rindu mereka untuk duduk bersama,bergosip seperti suatu ketika dulu
tapi sekelip mata je berubah dan sudah tidak seperti dulu
ya,saya memang cepat sensitif, sebab saya rasa merendah diri untuk berkawan bersama mereka
dan akhirnya diri ini hidup keseorangan
hadapi semua benda berseorangan
hadapi exam sorang2,belajar sorang2,pergi kelas pun sorang2...
u know what
the pain is so terrible
.sehingga saya fikir yang saya x mampu nak hadapi ujian yang Allah bagi ini.

everyday i want to crying,bila fikirkan nasib saya sekarang ini
i wass too alone..
tp bila nangis sebab fikir,diri ni keseorangn sangat2.
i kept teling myself."sabar,Allah kan ada.U are not alone"
bukan semua orang boleh dengar cerita kita dan faham.setengah orang mereka dengar dan mungkin salah faham.sebab itu saya bersendiri
  
Tapi bila saya fikir balik.bila Allah tarik sesuatu dari kita,nikmat yang dia pernah bagi suatu ketika dulu iaitu nikmat kesenangan,nikmat persahabatan.Semua itu Allah boleh tarik bila-bila je.
Dengan satu sebab,iaitu untuk kita lebih dekat dengan Allah.
itu yang saya alami.
jika dulu ada sahabat yang rapat,sekarang ini saya tidak tahu jika saya masih ada

Ya Allah,saya rindu persahabatan itu,sahabat yang bila boleh berada ketika susah dan senang
sahabat yang sentisa menyokong dan sudi mendengar untuk setiap perkara yang diri ini katakan.
Ya,saya rindu nk kembali macam dulu.tapi apa hak untuk saya katakan pada mereka,
Apa2 pun saya kena kuat nak hadapi semua ini,walaupun sy kena sorang2 u hadapi perkara2 macam ini.



1 comment:

  1. Una, don't let all this dunya things make you sad. Friend may come and go in our life but sahabat will remains beside even they are far away. Relax and enjoy yourself by Allah and Rasul's rules. Go find a new friends. Find new hobby and do something new. Make your life busy, so you'll don't think about it anymore. Besides, this world is too short to be cries of.

    ReplyDelete